სამოდელო გაკვეთილის
გეგმა
(პრობლემაზე ორიენტირებული
)
მასწავლებლის სახელი და გვარი : მარინა მესხი
პირადი ნომერი : 60001073569
ჩატარების თარიღი: 2019 წლის 29 მაისი
საგანი : ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური : მე-10 კლასი ,საშუალო საფეხურე
მოსწავლეთა რაოდენობა : 24
სსსმ მოსწავლე: არ არის
გაკვეთილის თემა : აღზრდის პრობლემა სულხან -საბა ორბელიანი ,,სიბრძნე სიცრუისას მიხედვით“
გაკვეთილის მიზანი :
1. მოსწავლეებმა
შეძლონ სულხან -საბა ორბელიანი ნაწარმოების
,,სიბრძნე სიცრუიდან“ მთავრ პრობლემის გააზრება ,ამოცნობა ,სიღრმისეული წვდომა ,მივიდნენ
მოსწავლეები მწერლის მთავარ სათქმელამდე
2. გაკვეთილმა
მოსწავლეებს უნდა შეაძლებინოს აღნიშნული საკითხის დაკავშირება დღევანდელ ცხოვრებასთან
,აღზრდის თემა ყოველთვის იყო და იქნება საყურადღებო და მნიშვნელოვანი საკითხი ქვეყნის
საკეთილდღეოდ .მომავალი თაობის ღირსეულად აღზრდა ეს პრიორიტეტული საკითხი გახლავთ და
სწორედ ამ საკითხის კარგად გააზრება მნიშვნელობანი ფაქტორია მოსწავლეთა ცხოვრებაში.
მათ სწორი გზა და ორიენტიენტაცია უნდა აიღონ
ცხოვრებაში ,რათა ღირსეულ მოქალაქეებად ,ადამიანებად და პიროვნებებად მოგვევლინონ.
კავშირი ე.ს.გ.-თან
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• დისკუსიის
დროს წარმოადგენს საკუთარ ან ჯგუფის საერთო პოზიციას;
• მკაფიოდ
და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
• მსჯელობს
არგუმენტირებულად, გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
• იყენებს
ფაქტებს (მაგ., სტატისტიკურ მონაცემებს) და ციტატებს სხვადასხვა წყაროდან საკუთარი
მოსაზრების გასამყარებლად;
• საუბრისას
შემოიფარგლება კონკრეტული თემით და თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას;
• დამაჯერებლად
იცავს საკუთარ მოსაზრებას, მაგრამ არ ცდილობს დისკუსიაში დომინანტური პოზიციის დაკავებას;
• სათანადო
წესისა და ეტიკეტის დაცვით უძღვება მინი-დისკუსიას (იმ შემთხვევაში, თუ წამყვანია).
ქართ. X. 3.
აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს
შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება
ამზადებს ტექსტს და ვიზუალურ მასალას აუდიტორიის წინაშე
გამოსვლამდე, გადის რეპეტიციას
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული
ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა.
ქართ. X.
14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
N
|
აქტივობის მიზანი
და
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსებისმიზანშეწონილება
სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო(წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები მისალმების შემდეგ პედაგოგი
აღრიცხავს მოსწავლეთა დასწრებას სასკოლო ჟურნალში.
|
კომუნიკაცია
|
მთელი კლასი
|
საკლასო ჟურნალი
|
1წთ
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს ილუსტრაიებს შოთა რუსთაველის პოემიდან ,,ვეფხისტყაოსანი“
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით, პოემიის მნიშვნელოვანი და პრობლემური
საკითხების ირგვლივ სვამს კითხვებს :
·
რომელ მნიშვნელოვან
საკითხებს გამოყოფთით პროლოგიდან და რატომ?
·
დავახასიათოთ როსტევან
მეფე და მისი მართველობა
·
დავახასიათოთ თინათინი და შევაფასოთ მისი ქმედებები
·
გავიხსენოთ ნესტან-დარეჯანის პირველი წერილი და გამოვყოთ
მთავარი სათქმელი
·
დავახასიათოთ ავთანდილი და ტარიელი ეპიზოდის ,,დაბნედილი
ტარიელის პოვნა ავთანდილის მიერ “ მიხედვით
·
გამოვყოთ საგულისხმო ფრაზები ავთანდილის ანდერძიდან
·
დავახასიათოთ ნესტან -დარეჯანი მეორე წერილის მიხედვით
|
დემონსტრირების
მეთოდი
კითხვა-პასუხის მეთოდი
|
ინდივიდუალური/მთელი კლასი
|
3 წთ
|
|
3
|
მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად მათი სურვილის გათვალისწინებით
გაანაწილებს ვეფხისტყაოსნის ,,სამყაროებს “ანუ ჯგუფებს დასმული
კითხვებიდან იქმნება შემდეგი ჯგუფები : ,,სამყაროს შექმნა “,,როსტევან მეფის სამყარო“,,გონიერი
თინათინი სამყარო“ ,,ბნელის გამთენებელი ნესტან -დარეჯანი “,,მოყვასთა სამყარო“
,,ნესტან-დარეჯანი ქაჯეთის ციხიდან “ ,,სახელის მომხვეჭელთა სამყარო“
პედაგოგი გააცნობს მოსწავლეებს მიზანს, აქტივობებსა და შეფასების
კრიტერიუმებს (გამოკრული იქნება დაფაზე ან კედელზე).
|
დემონსტრირების მეთოდი
კომუნიკაცია
|
მთელი კლასი
|
„ვარაუდების ღრუბელი“
|
3.წთ
|
4
|
პედაგოგი მოსწავლეებს მიუთითებს ჯგუფების
მიხედვით სათანადო სტოფებს და აძლევს შემდეგ
დავალებებს
1. გაინაწილონ როლები და განასახიერონ წარმოდგენილი პერსონაჟები
2. ყურადღება მიაქციონ ტექსტის მხატვრულად წაკითხვას
3. პრეზენტაციის სახით წარმოადგინონ მოცემული ეპიზოდის
მთავარი სათქმელი,მნიშველოვანი ფრაზები და ადგილები გაანალიზონ ,მსჯელობა იყოს არგუმენტირებული
|
წიგნზე მუშაობა
კითხვა-პასუხის მეთოდი
ანალიზის მეთოდი
|
ინდივიდუალური/მთელ ი კლასი
|
სასკოლო ,,ვეფხისტყაოსანი“
|
9წთ
7+3
|
5
|
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში.
1) მათ უნდა შეძლონ პოემის მოცემული ეპოზოდიდან ისეთი სტროფების წარმოდგენა , რომლებშიაც გამოხატულია
მწერლის მთავარი სათქმელი ,პერსონაჟთა ხასიათი და მნიშვნელოვანი და საყურადღებო ფრაზები
2. წაიკითხავენ
გამომეტყველებით,ამაღლებული განწყობთ და იგრძნობოდეს თექსმეტმარცვლიანი შაირის სილამაზე ,ჟღერადობა
,რითმულობა და რიტმულობა
3. შეძლონ პრეზენტაციების წარმოდგენა ,სადაც
გამოკვეთილი იქნება ეპიზოდის პრობლემა , პერსონაჟთა სათანო შეფასებები და მნიშვვნელოვანი
გამონათქვამები ს გაგება -გააზრება
|
თანამშრომლობითი
სწავლება
თანამშრომლობითი
სწავლება
|
წყვილებში მუშაობა
|
წიგნი, კალამი, რვეული.
|
|
6
|
რეფლექსია/შეჯამება
მასწავლებელი მოსწავლეებს კიდევ
ერთხელ შეახსენებს მოცემულ ეპიზოდებზე დაყრდნობითგამოკვეთონ
ავტორის სათქმელი.
|
სინთეზის მეთოდი
კითხვა-პასუხის მეთოდი
|
ინდივიდუალურად/მთელი კლასი
|
7წთ.
|
|
7
|
შეფასება- განმავითარებელი და
განმსაზღვრელი
პედაგოგი მოსწავლეებს აფასებს
მათთვის წინასწარ ცნობილი კრიტერიუმების მიხედვით.
|
კონსტრუქციული
უკუკავშირი
|
ინდივიდუალურად, ჯგუფებში
|
თაბახის
ფურცლები, რომლებშიც გაწერილია შეფასების
კრიტერიუმები
|
2 წთ
|
8
|
თვითშეფასება
წარმოდგენილი იქნება თაბახის ფუცლებზე შემდეგი სათაურით ადგილები და
მოსწავლემ უნდა შეაფასოს თავის თავი
1. მეგობრობის
სამყარო
2. ურთიერთპატივისმცემელთა
სამყარო
3. სახელიმომხვეჭელთა
სამყარო
4. მიჯნურთა
სამყარო
5. გონიერთა
სამყარო
6. ბოროტთამძლეველთა
სამყარო
საშინაო დავალება: ესე ,,ვეფხისტყაოსნის შეგონებები“
|
კონსტრუციული
უკუკავშირი
ქმედებაზე
ორიენტირებული სწავლება
|
მთელი კლასი
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
• მოსწავლემ შეძლებენ ტექსტის გამომეტყველებით კითხვასა,
გააზრებას;
• ილუსტრაციების
მიხედვით ვარაუდების გამოთქმას
• პრობლემისა
და მთავარი სათქმელის პოვნა კონტექსტებში
• არგუმენტირებულად
მსჯელობა
• მოსაზრების
გასამყარებლად სათანადო ადგილების მოხმობა ტექსტიდან
• ლიტერატურული
ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასება.
შეფასება: –განმსაზღვრელი
და განმავითარებელი
მოსწავლეები გაკვეთილის პროცესში გამოყენებული აქტივობების
შესაბამისად შეფასდებიან შემდეგი რუბრიკით:
ჩართულობის რუბრიკა
(დანართი 1)
შეფასების რუბრიკები:
საგაკვეთილო პროცესში
ჩართულობა
3-4 თითქმის არ ერთვება არც ერთ აქტივობაში
გაკვეთილის მსვლელობის დროს ვერ ავლენს წინარე ცოდნას
5-6 აქტივობებში ერთვება მხოლოდ მისი ინტერესების შესაბამისად
ავლენს წინარე ცოდნას
7-8 მოსწავლე
ერთვება მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ყველა აქტივობაში
მოსწავლე ავლენს
წინარე ცოდნის კარგ დონეს
9-10 ჩართულობის
ხარისხი მაღალია სხვადასხვა აქტივობაში მაქსიმალურად
არის ჩართული ყველა აქტივობაში
მოსწავლე ავლენს წინარე ცოდის მაღალ დონეს
ჯგუფური მუშაობის
შეფასება
3-4 ქულა
მოსწავლეს უჭირს მასწავლებლის ინსტრუქციების გააზრება
მოსწავლეს უჭირს წესების დაცვა
5-6 ქულა
მოსწავლეს ინსტრუქციების შესრულების დროს აქვს უზუსტობები
მოსწავლე ძირითადად იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს
მოსწავლე ზოგჯერ არღვევს წესებს
7-8 ქულა
მოსწავლე ინსტრუქციების შესრულების დროს იჩენს მცირე
უზუსტობებს
იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს
9-10 ქულა
მოსწავლე ყველაა ინსტრუქციას ზუსტად ასრულებს
ადარებს მოვლენებს,
ფაქტებს, საგნებს
იცავს დროის ლიმიტს
მოსწავლე ზუსტად იცავს
ჯგუფური მუშაობის წესებს.
ზუსტად ასრულებს მასწავლებლის
ინსტრუქციებს
Комментариев нет:
Отправить комментарий